Chessit står inför en spännande tillväxtresa! För att matcha den nya större kostymen så lanserar Chessit en helt sprillans ny webbplats. Samtidigt lanseras också en ny logotyp och grafisk profil där digitalisering, automatisering och strategi står i fokus.
– Varumärkesarbetet är ett enormt viktigt steg i Chessits tillväxtresa. Det har tagits fram för att ligga i linje med företagets vision och framtidsmål. Det nya utseendet kommer att spegla företaget på ett mycket bättre sätt än tidigare. Samt visa på vår expertis inom digitalisering, automatisering och strategi, säger Caroline Hedberg, Chief Marketing och Engagement Officer på Chessit.
Chessit har tillsammans med marknadsföringsbyrån Viva Media arbetat fram Chessits nya grafiska profil. Den återspeglar Chessits ambition att leda våra kunder framåt med innovativa tekniska lösningar. Chessits nya logotyp är byggd från en kombination av ett schackmönster, bokstaven C och en illustration av ett strategiskt vägval, där resan tillsammans med Chessit leder framåt och uppåt.
– Chessits grafiska profil har varit ett tacksamt projekt för oss att arbeta med, säger Fredrik Lundqvist, Creative Director på Viva Media. Det är viktigt för oss att en visuell identitet linjerar med varumärkets vision. Det tycker jag att vi har lyckats med. Chessits vision är stark och tydlig, vilket är den bästa förutsättningen vi kan få inför ett arbete med en grafisk profil.
– Chessit grundades 2006 och den grafiska profilen vi hade har funnits med ett tag. Det betyder mycket att varumärket uppdateras med tiden ihop med företaget. Därför har det blivit dags att förnya oss med ett varumärke som visar Chessit som företag idag och var vi är på väg, säger Caroline Hedberg.
En första version av Chessits webbplats www.chessit.se är lanserad. Ytterligare undersidor kommer att lanseras löpande de kommande veckorna.